centrum: home
skupina (prog. linie):

Pohyb

Jóga s Vendy Tichotovou

Cvičitelka jógy, která vedla i některé kurzy v TOTEMu nabízí videokurzy cvičení jógy nejen pro děti a chystá i videokurzy jógy pro seniory na youtube kanálu Je to jedno s Vendy, živé přenosy bude možné sledovat i na stejnojmenných FB stránkách.

Pure jóga Praha

Nezahálíme! Nabízíme Vám živá vysílání na FB stránkách studia Pure jóga Praha – Jóga pro radost, Hluboký stabilizační systém – minikurz, Hatha jóga pro začátečníky, Jóga pro zdravá záda…

Cvičení proti bolesti

Zapojte do pravidelného denního rozvrhu i zdravotní cvičení. Výborným průvodcem mohou být Cvičení proti bolesti určené seniorům, které umístila na svůj youtube kanál pražská organizace Život 90, z.ú.  Cyklus obsahuje 12 cvičebních lekcí a každá videolekce trvá 20-25 minut. Téma je vždy uvedeno krátkým výkladem lékaře a cvičení s figurantkami vede fyzioterapeutka.

Břišní svaly  (1. díl) – Cvičení zaměřené na správnou aktivizaci svalů břicha a zad, aby záda nebolela.

Krční páteř (2. díl) – Cvičení zaměřené na odstranění svalových dysbalancí v oblasti krční páteře, aby nebolela krční páteř a hlava.

Hrudní páteř (3. díl) – Cvičení zaměřené na odstranění svalových dysbalancí v oblasti hrudní páteře, aby nebolela hrudní páteř a záda se nehrbila.

Bederní páteř (4. díl) – Cvičení zaměřené na odstranění svalových dysbalancí v oblasti bederní páteře, aby bedra nebolela.

Kyčelní kloub (5. díl) – Uvolnění svalů kolem kyčelního kloubu, cvičení pro zlepšení rozsahu pohybu a funkční stabilizace kloubu pro lepší pohyblivost a zmírnění bolestivosti.

Ramenní kloub (6. díl) – Uvolnění svalů pletence pažního, cvičení pro zlepšení rozsahu pohybu a funkční stabilizace kloubu pro větší pohyblivost a zmírnění bolestivosti.

Ruka (7. díl) – Cvičení pro zlepšení funkce ruky, uvolnění kloubů ruky a zápěstí, nácvik úchopů.

Ploska nohy (8. díl) – Cvičení pro aktivizaci plosky nohy, aby dobře plnila opěrnou funkci a zlepšila kvalitu chůze a stoje.

Paže (9. díl) – Soubor cviků na procvičení paže jako celku, všech kloubů i svalů, jejich uvolnění ale i posílení.

Dolní končetiny (10. díl) – Soubor cviků na procvičení nohy jako celku, všech kloubů i svalů, jejich uvolnění ale i posílení.

Sed (11. díl) – Cvičení na aktivizaci svalů trupu a stabilizaci sedu.

Stoj (12. díl) – Cvičení na aktivizaci svalů trupu a stabilizaci stoje.

Za lepší kondicí po plzeňské Srdeční procházkové trase

Srdeční procházková trasa není už jen v Praze, Olomouci, ale od 19. 10. také v Plzni, kde ji mohou využít nejen pacienti s chronickým srdečním selháním, ale i kdokoli, kdo si najde čas na příjemnou procházku a tím pádem i čas pro své srdce a zdraví. Srdeční procházková trasa v Plzni vznikla pod záštitou Fakultní nemocnice Plzeň.  Procházková trasa https://www.rukunasrdce.cz/prochazkove-trasy/prochazkova-trasa-plzen

Cvičení s Pavlem Křížem

Herec Pavel Kříž v netradiční dvojroli cvičitele a zároveň průvodce cvičením, které je ušito na míru divákům ČT3. Pavel Kříž působil jako terapeut v Kanadě v domovech pro seniory, kde se spolu s nimi věnoval pravidelnému každodennímu cvičení. Má tak podrobný vhled nejen do potřeb seniorů, pokud jde o jejich pohybovou aktivitu, ale také do jejich myšlenkového světa, což může prostřednictvím tohoto formátu přirozeně zohlednit a vzít do hry. Odkaz zde